Dietetyczne przekąski na każdą okazję

Chrupki, ciastka, ciasteczka, wafelki, orzeszki, herbatniki … Co je łączy? Wszystkie nazywa się przekąskami – lubimy je podjadać między posiłkami, a często niestety mogą być a to bardzo zdradliwe. Jednak jest na to dobra rada – nie trzeba się wyrzekać jedzenia, ale zacząć jeść bardziej dietetyczne przekąski. Poznaj ciekawe połączenia i smaki, jakie możesz zjeść między posiłkami.

dietetyczne przekaski 300x225 Dietetyczne przekąski na każdą okazję Jeśli nie może oprzeć się ciasteczkom możemy je jeść z pełnoziarnistej mąki. Dzięki temu ciastka będą zdrową przekąską zarówno dla dzieci, jak i starszych łasuchów.

Jak powinny wyglądać dietetyczne przekąski?

Jeśli chodzi o przekąski to nie trzeba od razu zakładać, że jedyne co nam zostaje to wafle ryżowe i chrupki. Najważniejszą zasadą jest, aby przekąski nie stanowiły głównego posiłku i nie zastępowały nam śniadań czy obiadów. Do tego dietetyczne przekąski nie powinny być zbyt obfite, ponieważ celem takiego dania jest zaspokojenie pierwszego głodu. Godne polecenia są świeże owoce – truskawki, jabłka, mandarynki, banany albo kawałki warzyw – mogą być gotowane. Warzywa i owoce są źródłem wielu witamin i powinny się one znaleźć w naszej codziennej diecie.

Jeśli lubimy chrupać warto skorzystać z chrupek zbożowych – można je jeść na sucho albo łączyć z jogurtem albo mlekiem. Do tego chrupkie pieczywo i wafle ryżowe – smaki są rozmaite. Wybierając wafle ryżowe ważne, by sprawdzić czy nie zawierają cukru. Ciastka zbożowe z kolei zawierają błonnik i są bogate z witaminy B1 i B12.

Bardzo dobrym rozwiązaniem są produkty nabiałowe – mleko, jogurty, twarożki, kefir albo maślanka. Z tym możemy robić różne kombinacje, ale jeśli chcemy połączyć twarożek z pieczywem to najlepiej pełnoziarnistym.

Dietetyczne przekąski w innej odsłonie

Bardzo korzystne dietetyczne przekąski to takie, które dadzą nam się na jakiś czas najeść i jednocześnie przyniosą nam witaminy i wartości odżywcze. Najlepsze będą bakalie – orzechy włoskie, pistacje, laskowe, orzechy arachidowe i migdały zawierają wiele nienasyconych kwasów tłuszczowych. Są bogatym źródłem białka, witaminy E, magnezu, potasu i wapnia. Trzeba jednak uważać na kalorie! 100 g takich bakalii wynosi około 600 kalorii. Dobrym rozwiązaniem są także pestki dyni i nasiona słonecznika.

Kupując dietetyczne przekąski wybierajmy produkty, które prócz ładunku kalorycznego niosą ze sobą korzyści witaminowe i odżywcze. Warto o tym pamiętać. A przy okazji to, co dietetyczne nie znaczy, że jest niedobre.

589
Thanks!
An error occurred!
Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.