Praktyka jogi jako uzupełnienie zdrowej diety

Zdrowy styl życia to połączenie odpowiedniej diety, naturalnej pielęgnacji ciała oraz ćwiczeń, które pozwalają oczyścić organizm. Istnieje kilka stylów ćwiczeń oczyszczających. Dziś zaczynamy od jogi.

praktyka jogi Praktyka jogi jako uzupełnienie zdrowej dietyJoga to zestaw ćwiczeń rozciągających i oddechowych, pozwalających zintegrować umysł, emocje i działanie. Dla tych z Was, którzy z jogą nie mieli jeszcze nic do czynienia zapewne brzmi to enigmatycznie. Rozwiejmy zatem Wasze wątpliwości.

Joga – droga do zdrowia!

Coraz szybsze tempo życia, ciągły pośpiech i dążenie do realizacji wyznaczonych przez siebie celów powoduje napięcie psychiczne i fizyczne. W związku z tym organizm szybciej się przemęcza i stajemy się coraz mniej odporni na stres i choroby. Dla wielu ratunkiem okazała się praktyka jogi – a dokładniej hatha joga. Nie dość, że relaksuje ciało i umysł to dodatkowo za pomocą odpowiednich pozycji uwalnia organizm z toksyn wzmacniając system odpornościowy.

Czy joga ma w sobie jakąś tajemniczą moc?

Nie. Nie trzeba posiadać żadnej tajemnej wiedzy, aby móc w pełni uprawiać jogę i czerpać satysfakcję z korzyści, jakie nam przynosi. Niektórzy podchodzą sceptycznie do jogi lub się jej wręcz boją twierdząc, że jest to filozofia życia, która może zdominować ich dotychczasowy sposób myślenia i życia. Otóż tak nie jest. Joga to przede wszystkim ćwiczenia, które regulują nasz organizm. Poniżej kilka przykładów.

Ćwiczenia w pozycji stojącej – rozciągają i wzmacniają nogi, dzięki czemu nasz sposób chodzenia poprawia się i staję się bardziej stabilny.

Prawidłowe oddychanie (asany) – poprawia krążenie krwi i metabolizm, co ułatwia usuwanie toksyn z organizmu.

Rozciąganie barków – sprawia, że przestajemy się garbić i zaczynamy lepiej oddychać.
Stanie na głowie – powoduje dotlenienie mózgu.

Ćwiczenia mięśni pleców – odciążają kręgosłup, poprawiając postawę naszego ciała (niektóre ćwiczenia jogi można porównać do gimnastyki korekcyjnej).

Praktyka jogi dla umysłu i ducha

Ćwiczenia jogi przynoszą korzyść nie tylko dla naszego organizmu, ale również dla umysłu i ducha. Joga przede wszystkim redukuje stres. Coraz więcej lekarzy zaleca swoim pacjentom praktykowanie jogi, ponieważ poprawia ona koncentrację i zwiększa odporność na stres. Ponadto joga stymuluje krążenie krwi, zwłaszcza w mózgu, co ma bezpośrednie przełożenie na polepszenie pamięci. Praktyka odpowiedniego oddychania przyczynia się natomiast do uwolnienia się od negatywnych myśli, które często wywołują depresję.

Praktyka jogi jest jednym z najstarszych sposobów na osiągnięcie wewnętrznego spokoju ducha. To pomaga w podejmowaniu skutecznych decyzji i odnalezieniu celów w życiu.

 

O autorze

ewa szczepaniak Praktyka jogi jako uzupełnienie zdrowej dietyEwa Szczepaniak – Urodzona optymistka. Absolwentka kulturoznawstwa, która nie musi serwować frytek w zagranicznych sieciówkach. Wrocławianka mieszkająca w Berlinie. Obserwatorka życia, ludzi, świata, zwłaszcza z perspektywy rowerowego siodełka. Zafascynowana jogą i dietą kwasu moczowego. Interesuje się wszystkim, co dotyczy zdrowego stylu życia.

211
4/5 ( 80% )
based on 2 ratings
Thanks!
An error occurred!
Tagged , . Bookmark the permalink.